In GWW Magazine van oktober 2020 is Ferross Staalbouw aan het woord over project Blankenburgverbinding (Vlaardingen). Onze collega Mark van den Heuvel, hoofd projectleiding, vertelt in het artikel uitgebreid over dit project waarbij zo’n 290 ton staal door ‘onze handen’ gaat gedurende anderhalf jaar.
290 ton stalen ondersteuningsconstructies
De stalen ondersteuningsconstructies (tijdelijke galgconstructies) voor de realisatie van twee viaducten (C en D) van knooppunt Rozenburg, een deel van de Blankenburgverbinding, komen van de hand van Ferross Staalbouw. “We hebben de engineering, de detailberekeningen, het fabriceren en het monteren en demonteren van de constructies voor rekening genomen”, zegt Mark van den Heuvel, hoofd projectleiding bij Ferross Staalbouw. “In totaal gaat er zo’n 290 ton staal door ‘onze handen’ gedurende anderhalf jaar.”
In november 2019 is Ferross Staalbouw gestart met de engineering. “Tijdens de werkzaamheden worden alle stappen in nauwe en prettige samenwerking afgestemd met BAAK. Tot op detailniveau wordt alles doorgesproken”, vertelt 290 ton aan stalen ondersteuningsconstructies
Van den Heuvel. “De meerwaarde die wij bieden, zit hem met name in de enorme kennis die we hebben op het gebied van het produceren, monteren en demonteren van de benodigde staalconstructies. Door al in een vroeg stadium mee te denken zijn we gekomen tot professionele en werkbare oplossingen voor complexe vraagstukken.” Ferross is gecertificeerd volgens de NEN EN 1090 tot en met uitvoeringsklasse EXC 3. Dit project wordt uitgevoerd in EXC 2.
Lees het gehele artikel via onderstaande links:
Lees meer over het project op onze projectpagina: Blankenburgverbinding – Vlaardingen