Medewerker aan het woord – deel 1

Jaarlijks leveren we grote en hoogstaande staalprojecten aan onze klanten, mede dankzij ons geavanceerde machinepark. Maar met machines alleen kunnen we dit alles niet realiseren. Daarom hebben we kundige medewerkers in huis om tot passende ideeën en oplossingen te komen voor professionele ontwerpen. De kracht van Ferross zit dus vooral in onze mensen.

Onze medewerkers staan bij ons op nummer één. Daarom stimuleren en investeren we in (interne) groei en persoonlijke ontwikkeling. In dit drieluik vertellen drie medewerkers, Mark, Bas en Dennis, over het werken bij ons mooie staalbouwbedrijf en hun interne persoonlijke doorgroeimogelijkheden. Mark is doorgegroeid tot interne verkoper. De eerdere functie van Mark is overgenomen door Bas en Dennis bekleedt op zijn beurt de vorige functie van Bas. Mark Schuurmans was de eerste in deze grote interne verschuiving en bijt het spits af.

Medewerker aan het woord – Mark Schuurmans

Mark (39 jaar) is sinds 2006 in dienst. Begin 2023 is hij interne verkoper geworden. Hij ondersteunt het verkoopproces van staalconstructies, beheert het offertetraject en zorgt voor correcte calculaties en offertes. Zijn vorige functie was medewerker bedrijfsbureau. Mark legt uit: “Ik was op zoek naar nieuwe uitdagingen binnen mijn eigen functie, die zocht ik in procesverbeteringen. Als werkvoorbereider op het bedrijfsbureau kende ik alles van A tot Z. Daarnaast voel ik me na al die jaren dat ik hier werk erg verbonden met Ferross. Er zijn nog veel kansen voor de toekomst, zeker in mijn nieuwe functie. Hier kan ik veel energie in kwijt. Daarom heb ik mijn interesse in de vrijgekomen verkoopfunctie geuit, en dit werd door de directie en HR heel goed opgepakt. Na een paar gesprekken bleek deze stap voor zowel mijzelf als voor Ferross een goede keuze. Ik heb zwart met rood bloed, zoals ze hier wel eens zeggen! Door inzet van mijn technische kennis en ervaring, weet ik precies wat we bij Ferross kunnen maken en hoe we dat het beste kunnen doen. Hierdoor kan ik een goede bijdrage leveren aan het verkooptraject. In mijn vorige functie hield ik me ook bezig met de software in ons bedrijf, waardoor ik ook alle ins en outs hiervan ken en precies weet hoe ik deze nog beter kan inzetten. Het calculatieproces hebben we dan ook grotendeels gedigitaliseerd in een paar maanden. Dit is de kwaliteit en snelheid in het offertetraject ten goede gekomen. Mijn naaste collega van het bedrijfsbureau reageerde heel positief. We zijn maar een klein team en een interne verschuiving is voor iedereen even wennen. Gelukkig kregen ze Bas in mijn plaats, een collega waar we ook al veel mee samenwerkten en we kennen elkaar dus goed.”

Bijscholen

Door zijn jarenlange werkervaring bij Ferross, meer dan 17 jaar, heeft Mark al veel technisch inhoudelijke kennis opgedaan, waardoor bijscholing niet echt nodig was. Mark vult aan:  “Wel heb ik sinds de start van deze functie meerdere trainingen mogen volgen, zoals ‘Sturen op de kostprijs’ en ‘Leer je werk te verkopen’, waardoor ik nu wat meer achtergrondkennis heb om mee te denken in het verkoopplan.”

Hoe gaat het tot nu toe

Mark is enthousiast over zijn nieuwe werk, maar laat weten dat hij nog zoekende is: “Er zijn nog zo veel uitdagingen, waar ik tot op heden nog weinig tijd voor heb gehad. De grootste uitdaging in mijn nieuwe functie is het verder digitaliseren van het proces. Ik kan mijn werk nu nog niet helemaal uitvoeren zoals ik had gehoopt, mede doordat we het erg druk hebben met calculeren. Maar, ik heb er alle vertrouwen in dat we hierin de komende tijd ook weer stappen gaan maken om verder te komen. Het is fijn om te voelen dat ik dit vertrouwen ook krijg vanuit Ferross.”

Meer weten?

Wil je meer weten over werken bij Ferross en de mogelijkheden? Neem dan gerust contact op met Madelon van Casteren (HR-adviseur): 0412 – 667 600 / m.vancasteren@ferross-staalbouw.nl.

<Alle projecten>